27 Settembre 2023
News
course: Home > News > Our news

EGYPT: Strategic Location - EGITTO: Posizione Strategica

07-12-2022 07:35 - Our news
Distinctive Strategic Location

The strategic location of Egypt has contributed to making it a main hub between the global trade movements, as Egypt is considered the best choice to access the global markets in Europe, Middle East, Africa, and India. In addition, Egypt has a distinguished location in the international logistics roads as well as Suez Canal, which is considered the most important navigational passage in the world linking the east with the west. Egypt also has the ability to access the large major markets through a set of bilateral and multilateral trade agreements concluded with countries in Europe, Middle East and Africa.

Suez Canal:
The Suez Canal contributes greatly to the Egyptian economy, as it has an important role in increasing the national income through the fees collected from ships transiting through the canal, as more than 12% of the world's shipping vessels cross it every year. Moreover, the Suez Canal saves a lot of distance and time, as well as saving shipping costs for ships that cross it from east to west or vice versa, specially after the establishment of the new Suez Canal project.​

​- The total number of vessels transiting suez canal (Petroleum and others) during FY 2021/2022 amounted to 22032 vessels with a total tonnage estimated at 1.32 billion tons. The total dues of suez canal amounted to about USD 7 billion, as follows:

- Canal container ships topped the most importanat categories of vessels transiting the canal during FY 2021/2022, as 5520 container ships transited with a total net tonnage of 638 thousand tons, achieving revenues of USD 3.4 billion.

- Dry bulk vessels came in the 2nd place,​as 6327 dry bulk vessles transited the canal during FY 2021/2022 with a total net tonnage of 254 thousand tons, achieving revenues of USD 1.3 billion.

- Oil tankers came in the 3rd place,​as 5451 tankers transited the canal during FY 2021/2022​ with a total net tonnage of 236 thousand tons, achieving revenues of USD 1.2 billion.

- Liquified natural gas carriers came in the 4th place,​as about 886 carriers transited the canal during FY 2021/2022​ with a total net tonnage of 97 thousand tons, achieving revenues of USD 435 million.

*****
Posizione strategica:
La posizione strategica dell'Egitto ha contribuito a renderlo un hub principale tra i movimenti commerciali globali, poiché l'Egitto è considerato la scelta migliore per accedere ai mercati globali in Europa, Medio Oriente, Africa e India.

Inoltre, l'Egitto ha una posizione privilegiata nelle strade logistiche internazionali così come il Canale di Suez, che è considerato il passaggio di navigazione più importante del mondo che collega l'est con l'ovest. L'Egitto ha anche la possibilità di accedere ai grandi mercati principali attraverso una serie di accordi commerciali bilaterali e multilaterali conclusi con paesi in Europa, Medio Oriente e Africa.

Canale di Suez:
Il Canale di Suez contribuisce notevolmente all'economia egiziana, poiché ha un ruolo importante nell'aumentare il reddito nazionale attraverso le tasse riscosse dalle navi che transitano attraverso il canale, poiché oltre il 12% delle navi mercantili del mondo lo attraversano ogni anno. Inoltre, il Canale di Suez consente di risparmiare molta distanza e tempo, oltre a risparmiare sui costi di spedizione per le navi che lo attraversano da est a ovest o viceversa, specialmente dopo l'istituzione del nuovo progetto del Canale di Suez.​

-Il numero totale di navi in ​​transito nel canale di Suez (Petroleum e altri) durante l'anno fiscale 2021/2022 ammonta a 22032 navi con un tonnellaggio totale stimato in 1,32 miliardi di tonnellate. Le quote totali del canale di suez ammontavano a circa 7 miliardi di dollari, come segue:

-Le navi portacontainer del canale hanno superato le categorie più importanti di navi che transitano nel canale durante l'anno fiscale 2021/2022, poiché sono transitate 5520 navi portacontainer con una stazza netta totale di 638mila tonnellate, raggiungendo ricavi per 3,4 miliardi di dollari.

-Le navi per rinfuse secche sono arrivate al 2° posto, poiché 6327 navi per rinfuse secche hanno transitato nel canale durante l'anno fiscale 2021/2022 con una stazza netta totale di 254mila tonnellate, raggiungendo un fatturato di 1,3 miliardi di dollari.

-Le petroliere si sono classificate al 3° posto, poiché 5451 navi cisterna hanno transitato nel canale durante l'anno fiscale 2021/2022 con un tonnellaggio netto totale di 236mila tonnellate, raggiungendo un fatturato di 1,2 miliardi di dollari.

-I vettori di gas naturale liquefatto si sono piazzati al 4° posto,​ in quanto circa 886 vettori hanno transitato nel canale durante l'anno fiscale 2021/2022​ con una stazza totale netta di 97mila tonnellate, realizzando ricavi per 435 milioni di dollari.




Source: www.investinegypt.gov.eg

Realizzazione siti web www.sitoper.it
cookie